Brella jest firmą, która oferuje innym przedsiębiorstwom możliwość skorzystania z usługi zdalnego asystenta. Usługa ta tak naprawdę oznacza outsourcing firmy, a więc zlecanie komuś innemu zadań, które z jakichś przyczyn nie mogą być przez nas wykonane – gdyż brakuje nam czasu, kadr, a czasem nawet pracowników o określonych kompetencjach. Alternatywą dla delegowania zadań na zewnątrz firmy jest zatrudnienie dodatkowej osoby, która wykonywałaby określone zadania na co dzień. Jak się jednak okazuje, bardzo często rozwiązanie to jest znacznie droższe, a dodatkowo wiąże się z mniejszą efektywnością wykonywania zadań niż w przypadku outsourcingu.
Cele outsourcingu oraz jego przewaga nad zatrudnianiem coraz to nowych specjalistów
Pierwszą, ogromną przewagą outsourcingu jest to, że płacimy za konkretne czynności – po prostu za to, co musi zostać zrobione. W przypadku chęci zatrudnienia nowej osoby w firmie musimy natomiast ponieść koszt rekrutacji, koszty związane z regularnym wynagrodzeniem dla takiej osoby, a także koszty związane z czasem, kiedy taka osoba dopiero się wdraża, przechodzi szkolenia i przygotowuje się do pracy. Jak się okazuje, zbierając wszystkie te aspekty razem, koszt posiadania takiej dodatkowej osoby w firmie może wynieść aż 12 tysięcy złotych! Nie jest więc chyba trudno wyobrazić sobie, że w wielu przypadkach znacznie łatwiej jest skorzystać z usług firmy outsourcingowej.
Jest jeszcze jeden ważny aspekt – efektywność pracy. Okazuje się, że osoby zatrudniane na etacie każdego dnia poświęcają aż 2 godziny czasu na rzeczy z nią w ogóle niezwiązane. W porównaniu do takiej sytuacji outsourcing jest więc związany ze znacznie większą efektywnością wykonywanych zadań – tutaj nie płacimy za zmarnowany czas. Jak się okazuje, w przypadku niektórych zadań, jakie wymagają konkretnej, specjalistycznej wiedzy, znacznie łatwiej jest znaleźć określonego specjalistę działającego w ramach firmy outsourcingowej niż poprzez szukanie go poprzez rekrutację na etat do firmy.
Jakie zadania może zrealizować firma outsourcingowa?
Kiedy już wiemy, że to naprawdę się opłaca, możemy poznać szczegóły związane z tym, jakie zadania możemy zlecać. Warto wysłać takiej firmie zgłoszenie, w którym przede wszystkim określimy liczbę pracowników, jacy byliby nam potrzebni, a także zakres zadań, jakie mieliby realizować. Do najpopularniejszych zleceń należy na przykład: obsługa bieżących klientów firmy, także i firm zagranicznych, obsługa ważnych kontrahentów oraz klientów specjalnych, a także wynajęcie specjalistów z działu concierge, gdzie będą potrafili stworzyć dla firmy dodatkową usługę premium w ramach bieżącej oferty przedsiębiorstwa.
Co ważne, w ramach takich usług można zdecydować się na zatrudnienie zdalnego asystenta, ale też można skorzystać z asystenta terenowego. Każda taka współpraca kończy się raportem godzinowym z przeprowadzonych działań. Wśród zleceń dla asystentów terenowych możemy znaleźć takie zadania jak wykonanie zakupów, potwierdzenie rezerwacji w różnych miejscach, dostarczenie dokumentów, czy też odbieranie i dostarczanie przesyłek. Jak więc widać, oferta usług firmy outsourcingowej Brella jest bardzo szeroka i warto ją wziąć pod uwagę.